18-11-2014

Navngivning og Alt-Tags

Navngivning og Alt-Tags

Hvis du sælger et produkt, skal du helst rangerer højere end alle dine konkurrenter. Dette gælder alle søgemaskiner. Ved at navngive korrekt, og sætte dette sammen med det rigtige Alt-Tag, kommer du rigtig langt.

Rød Essie Neglelak

Dette er et godt eksempel. Essies eget navn til denne lak, er "Size matters". Deres eget navn er fint at have med i filnavnet, men det ville være endnu bedre at navngive med det det "i virkeligheden" er, nemlig rød Essie neglelak. Grunden til dette er simpel, hvad ville du søge efter på Google hvis du skulle finde en rød Essie neglelak?

Vi ville navngive filen således, "rød-essie-neglelak-size-matters.jpg"

Beskriv produktet

Alt-Tags er lige så vigtige som filnavnet. Et Alt-Tag er en beskrivelse af produktet, som kan være anderledes end filnavnet. Alt-Tags bør skrives i almindeligt sprog, og må aldrig bare være en streng af nøgleord.

I dette tilfælde kunne det være "en rød neglelak fra essie", eller "rød neglelak fra essie".

Få fotografen til at navngive

Den nemmeste løsning er helt klart at navngive korret fra starten, det vil sige under fotograferingen. Beskriv hvordan I gerne vil have navngivet, og send instruktionerne videre til fotografen.

rød size matters neglelak fra essie